tisdag 12 februari 2013

När man inte riktigt vet

Idag är det ju som bekant fettisdagen och semlor har ätits på längden och tvären. Så även på mitt jobb.

Som bekant är ju kontoret ett FN i miniatyr och då blir det ibland lite extra lajbans.

En av mina kollegor kommer ifrån Libanon och när jag kom ut i köket för en eftermiddagsfika så satt hon där och åt en semla. Med kniv och gaffel!!

Jag skrattade så jag nästan ramlade omkull och tog många många bilder. (Ja klart jag FRÅGADE innan jag la ut den).

Daniel satt där han med och undrade lite i allmänhet hur man ska äta en semla så jag sa att 'antingen håller man den i handen och tuggar eller så tar man en stor sked', han är ifrån Eritrea där semlor inte är sådär jättevanligt att äta direkt. (I november frågade jag honom lite om Eritrea och då sa jag 'Visst är du från landet och hade en tam leopard som husdjur när du var liten?!'. Det skrattade han gott åt.)

När jag slutade för dagen svängde jag in i köket och då åt Daniel sin semla så jag kollade HUR han åt den. Med stor sked. Och så ropade han 'Du sa att man fick!!'
Klart man får. Man får faktiskt äta den som man vill men det tänker jag inte tala om förrän imorgon :)

Inga kommentarer: